تسمه انتقال نیرو یا تسمه تخت

تسمه انتقال نیرو چیست؟

تسمه انتقال نیرو یا تسمه فلت/تسمه تخت (Flat transmision belt)، در صنایع مختلف به خصوص صنایع تولید مواد و مصالح سنگین کاربرد دارند. تسمه تخت در دستگاه‌های صنعتی، قدرت موتور را به بخش‌های مختلف دستگاه منتقل می‌کند. به عبارتی بر خلاف تسمه نوار نقاله که وظیفه‌ی حمل و جابه‌جایی مواد را بر عهده دارد، تسمه تخت یا انتقال قدرت تنها برای منتقل کردن قدرت/ نیرو موتور یا گشتاورها به کار می‌رود. تسمه‌های صنعتی جایگزین مناسبی برای چرخ‌دنده‌ها در صنعت هستند. چرا که علاوه بر کاربری بالا، مزایای بسیاری نیز دارند. از این‌رو استفاده از تسمه‌ها در دهه‌های اخیر بسیار رایج شده است. در دنیای صنعتی امروز، تسمه‌ صنعتی جایگاه ویژه و جدا نشدنی از صنعت را به دست آورده‌ ست.

انواع تسمه تخت موجود در بازار

ساختار تسمه های انتقال نیرو
تسمه تخت یا تسمه فلت

ساختار تسمه انتقال نیرو

این نوار در حقیقت یک بستر بلند و باریک با طول بلند و عرض متفاوت است که از مواد مختلفی مانند پلی‌استر، فولاد، نایلون، پلی‌اورتان، سیلیکون و… ساخته شده است. ساختار یک تسمه تخت شامل چندین قسمت است که عبارتند از:

فروش تسمه انتقال نیرو

فروشگاه پیشروبلت یکی از فروشگاه‌های با سابقه تهران در زمینه واردات و فروش انواع تسمه صنعتی و نوار نقاله می‌باشد. از دیگر خدمات شرکت پیشرو بلت می‌توان به آپارات حرفه‌ی تسمه انتقال نیرو، قیمت پایین و ارزان تسمه‌ها و ارسال به سراسر کشور اشاره کرد. برای خرید تسمه PVC و سایر تسمه‌های صنعتی با شماره‌های موجود تماس بگیرید. علاوه بر این‌ها با تماس، مشاورین ما در بخش فروش تسمه شما را در خرید انواع تسمه مناسب با صنعت شما راهنمایی می‌کنند.

دریافت مشاوره رایگان

۰۲۱۳۳۹۸۸۴۴۹

خدمات آپارات تسمه نقاله در محل

فروش تسمه‌های آپارات شده و ارسال تکنسین باتجربه و حرفه‌ای به محل مورد نظر شما برای انجام آپارات (نصب) انواع تسمه‌های صنعتی

 

مزایای استفاده از تسمه تخت

عرض تسمه

عرض تسمه بسته به کاربرد و حجم بار انتقالی تعیین می‌شود. عرض تسمه باید بتواند بارها و نیروهایی که در حین انتقال ایجاد می‌شوند را تحمل کند.

مقاومت در برابر سایش

تسمه انتقال نیرو باید در برابر سایش و سایر خرابی‌های مکانیکی مقاومت کند.

ضریب اصطکاک

ضریب اصطکاک تسمه نیز باید در نظر گرفته شود. هر چه ضریب اصطکاک تسمه کمتر باشد، انتقال نیرو بیشتر و کارآیی بیشتر خواهد بود.

نوع تسمه

نوع تسمه باید بر اساس نیاز کاربردی و شرایط محیطی تعیین شود، مانند تسمه صاف، تسمه دنده‌دار، تسمه موجی و دیگر نوع‌های تسمه.

دمای محیط

دمای محیط نیز باید در نظر گرفته شود. در برخی موارد، تسمه انتقال نیرو در محیط‌های بسیار گرم یا سرد بکار می‌رود و باید در برابر دمای محیط مقاومت کند.

مواد تشکیل‌دهنده

تسمه تخت معمولا از پلیمرهایی مانند پلی‌استر، پلی‌اتیلن، پلی‌آمید و پلی‌کربنات ساخته می‌شود. هر کدام از این مواد دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند که بسته به کاربرد نوار انتقال، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

سرعت انتقال

سرعت انتقال باید بستگی به محیط و کاربرد داشته باشد. سرعت باید به‌گونه‌ای باشد که نه بیشتر از حد مجاز تسمه و نه کمتر از حد مجاز برای مواد انتقالی نباشد.

قیمت تسمه انتقال نیرو

قیمت تسمه تخت یا فلت بستگی به متراژ و اندازه تسمه، نوع و کیفیت مواد اولیه استفاده شده در ساخت تسمه، نوع و سایز پلیمر مورد استفاده، ضخامت تسمه و همچنین نوع کاربری و صنعت مورد استفاده دارد. بنابراین، قیمت نوار انتقال قدرت با توجه به مشخصات مختلف ممکن است متفاوت باشد. اگرچه قیمت برای هر متراژ و متر مربعی متفاوت است، اما می‌توان گفت که قیمت نوار انتقال نیرو به طور معمول در بازار بین چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان برای تسمه‌های بزرگتر و با کیفیت بالاتر متغیر است. همچنین، نکته مهمی که در قیمت‌گذاری نوار انتقال نیرو مهم است، تعداد سفارش و شرایط خریداری است.

برای خرید بیشتر، ممکن است قیمت به صورت گروهی و با تخفیف قابل قبولی عرضه شود .لازم به ذکر است که در این زمینه، برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد قیمت، بهتر است با شرکت‌های تولید کننده و عرضه کننده تماس گرفته شود.

برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام دقیق قیمت انواع انتقال قدرت یا تسمه نوار نقاله با کارشناسان ما از طریق شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

خرید تسمه تخت
با بهترین قیمت و کیفیت

کاربرد ها

کاربرد تسمه انتقال نیرو در صنایع مختلف

آیکن صنعت مواد غذایی
صنایع غذایی

در خطوط تولید مواد غذایی برای انتقال مواد و بسته‌بندی استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، در کارخانه‌های تولید آرد، قند، یا خطوط تولید مواد غذایی دیگر.

آیکن صنعت معدن
صنایع معدنی و ساختمانی

در این صنایع برای انتقال مواد و مواد سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تسمه‌ها می‌توانند به عنوان نقاله‌ها در خطوط تولید، انتقال مواد معدنی، آسفالت، سیمان و مواد دیگر مورد استفاده قرار گیرند.

آیکن بسته بندی
ماشین‌آلات صنعتی

این تسمه‌ها برای انتقال نیرو و حرکت بین اجزا و قطعات ماشین‌آلات استفاده می‌شوند. این ماشین‌آلات می‌توانند شامل کارخانه‌های تولید، خطوط تولید، دستگاه‌های بسته‌بندی و غیره باشند.

آیکن صنعت خودروسازی
خودروها

در خودروها، تسمه‌های انتقال نیرو برای انتقال نیرو از موتور به اجزای دیگر مانند ژنراتورها، پمپ‌ها، و سیستم‌های دیگر استفاده می‌شوند.

آیکن صنایع کشاورزی
صنایع کشاورزی

در ماشین‌آلات کشاورزی برای انتقال نیرو برای ادواتی مانند تراکتورها، آبیاری قطره‌ای و دستگاه‌های دیگر استفاده می‌شوند.

آیکن صنایع نساجی
صنایع نساجی

به کارگیری در دستگاه‌های بافندگی، ریسندگی و تکمیل نساجی

محصولات مرتبط